بازاریابی همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ از روشهای جدید و محبوب کسب درآمد از اینترنت است که امروزه به دلیل آسانی و مزایای زیاد آن، با استقبال گستردهای مواجه شده است. افراد زیادی با شرایط سنی و مالی مختلف در همکاری در فروش کفش، لباس، اکسسوری و… مشغول هستند و درآمد کسب میکنند. اما موفقیت در همکاری در فروش نیز مانند سایر روشهای نوین کسبوکار راز و رمزهایی دارد که آشنایی با آنها موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. در این مطلب میخواهیم درباره بازاریابی همکاری در فروش و رازهای کسب موفقیت در آن صحبت کنیم.
فهرست
- 1 بازاریابی همکاری در فروش چیست؟
- 2 چرا افیلیت مارکتینگ؟
- 3 ۱٫ محتوای باکیفیت پادشاه است
- 4 ۲٫ تمرکزتان تنها بر روی گوگل نباشد
- 5 ۳٫ به حفظ کیفیت و نظم محتوا اهمیت دهید
- 6 ۴٫ از پیشنهادهای تخفیف غافل نشوید
- 7 ۵٫ یک نمونه آزمایشی یا رایگان را تبلیغ کنید
- 8 ۶٫ محصولات مشابه رقبا را بیابید
- 9 ۷٫ در مورد کاستیهای محصول هم صادق باشید
- 10 ۸٫ بر روی تبدیل موبایل تمرکز کنید
- 11 سخن پایانی
بازاریابی همکاری در فروش چیست؟
بازاریابی همکاری در فروش به این صورت است که شما محصول یا خدمات شرکت دیگری را تبلیغ میکنید و وقتی فروش رفت کمیسیون دریافت میکنید. کمیسیون معمولاً درصدی از قیمت فروش است، اما گاهی اوقات میتواند مقدار ثابتی باشد.
چرا افیلیت مارکتینگ؟
در ادامه دو دلیل پرداختن به بازاریابی «همکاری در فروش» را بررسی میکنیم:
۱٫ بدون نیاز به محصول و سرمایه اولیه
معمولاً راهاندازی یک کسبوکار هزینههای اولیه مختلفی مانند تهیه محصولات، حقوق کارکنان، تجهیزات، اجاره و… دارد. این واقعیت آن را پرریسک و گران میکند. اما در افیلیت مارکتینگ، تنها چیزی که نیاز دارید یک وبسایت یا یک پیج در یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار است. حتی اگر به نتیجه نرسد، تنها چیزی که هدر دادهاید زمان و کمی پول است.
۲٫ آسانی
یک فروشنده معمولی فقط میتواند محصولات یک شرکت را بفروشد. بهعنوان یک همکار در فروش، میتوانید محصولات بسیاری از شرکتهای مختلف را تبلیغ کنید و از همه آنها کمیسیون دریافت کنید.
در ادامه ۸ راز طلایی موفقیت در بازاریابی محتوایی را بررسی میکنیم:
۱٫ محتوای باکیفیت پادشاه است
اگر همه محتوایی که تولید کردهاید تنها به یک بررسی کوتاه از مزایای محصول محدود میشود باید بدانید که ظرفیت و قدرت محتوا خیلی بیشتر است و تأثیری مستقیم در ارزش و اعتبار برند شما در چشم مشتری دارد. محتوای خوب شما را معتبر جلوه میدهد و محتوای ضعیف باعث میشود که در چشم مشتری خیلی جدی به نظر نیایید. پس سعی کنید با ارائه اطلاعات مفید و عمیق در مورد محصولات برای مشتریان خود ارزش ایجاد کنید.
مقالات غنی از محتوا رتبه بهتر و ترافیک ارگانیک بیشتری را از گوگل دریافت میکنند. همچنین بین تعداد کلمات و بکلینک به یک مطلب همبستگی وجود دارد. صفحات وب که در رتبه یک تا ده گوگل قرار میگیرند دارای میانگین تعداد کلمات ۲۰۰۰ یا بالاتر هستند (البته این عدد تقریبی است و به فاکتورهای دیگری مانند موضوع، مقالات رقبا و … بستگی دارد)
بنابراین محتوای باکیفیت با مقدار کلمات مناسب برای گرفتن رتبههای بالای گوگل مهم است. یکی از ایدههای تولید محتوا این است که به سؤالات مشتریان در مورد محصول پاسخ دهید. مثلاً میتوانید محتوایی با موضوع آموزش جامع در مورد محصول تولید کنید. بهترین شانس شما برای تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار، ارائه ارزش به آنها و رفع نگرانیهایشان است.
۲٫ تمرکزتان تنها بر روی گوگل نباشد
ایجاد سایت یا وبلاگ و بررسی و ارائه محصولات بر روی آن قدم مهمی است. اما اگر میخواهید تعداد مشتریان و در نتیجه کمیسیون دریافتی خود در بازاریابی همکاری در فروش را افزایش دهید، نباید تنها به ترافیک ارگانیک Google اکتفا کنید.
دقت کنید که تعداد زیادی از مردم در انواع شبکههای اجتماعی حضور دارند و این فرصت مناسبی برای بازاریابی فراهم میکند. هرچه از پلتفرمهای بیشتری برای انتشار محتوای خود استفاده کنید، کمیسیونها بیشتر و سریعتر وارد حسابتان میشوند.
۳٫ به حفظ کیفیت و نظم محتوا اهمیت دهید
یکی از مهمترین رازهای بازاریابی همکاری در فروش dayanaffiliate.com این است که با تولید محتوای باکیفیت، کاری کنید که مخاطبان شما را بهعنوان یک فرد متخصص در زمینه کارتان بشناسند.
هنگامی که مخاطبان شما متوجه ارزشی که شما با پرداختن به سؤالات آنها به ارمغان میآورید بشوند، به احتمال زیاد برای کسب اطلاعات بیشتر باز خواهند گشت.
۴٫ از پیشنهادهای تخفیف غافل نشوید
یکی دیگر از نکات عالی در فهرست رازهای بازاریابی همکاری در فروش، ارائه کدهای تخفیف به مخاطبان است. چه کسی است که از تخفیف بدش بیاید؟ کدهای تخفیف همواره مشوقهای خوبی برای خریداران هستند. مخصوصاً برای کسانی که کمی برای نهایی کردن خرید مرددند و کد تخفیف باعث میشود تا در لحظه آخر برای خریدن مجاب شوند.
بسیاری از برنامههای افیلیت مارکتینگ کدهای تخفیف را برای کمک به تبدیل مخاطبان شما به خریدار ارائه میدهند و ممکن است تخفیف تنها چیزی باشد که خواننده شما را به سمت خرید محصول ترغیب میکند.
۵٫ یک نمونه آزمایشی یا رایگان را تبلیغ کنید
بیشتر مردم میخواهند قبل از خرید یا اشتراک بزرگتر، طعم خریدشان را بچشند. با تبلیغ آزمایشی یا نمونهای از محصول، به مخاطبان خود این شانس را میدهید که این کار را انجام دهند.
برای محصولات B2B، میانگین قابلتوجه ۶۶٪ از کاربران آزمایشی به مشتریان پولی تبدیل میشوند؛ بنابراین، در اختیار گذاشتن نمونههای رایگان و آزمایشی راهی عالی برای افزایش کمیسیونهای شما است.
اکثر لینکهای همکاری در فروش یک کوکی به جا میگذارند، بنابراین میتوانید پس از آزمایش، کمیسیون برای تلاشهای تبلیغاتی خود دریافت کنید. همیشه مقررات مربوط به کوکی برنامه افیلیت مارکتینگی که با آن کار میکنید را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه زمانی مراجعات از طریق لینکهای شما هنوز بهعنوان فروش محسوب میشود.
۶٫ محصولات مشابه رقبا را بیابید
اکثر بازاریابان وابسته (۴۲٪) بین ۱ تا ۱۰ محصول را تبلیغ میکنند. گروه کوچکی از بازاریابان وابسته (۲۳%) حتی محصولات بیشتری را با ۱۱ تا ۲۰ محصول تبلیغ میکنند.
برنامههای همکاری در فروش متعددی وجود دارد که از رسانهای که در اختیار دارید و محتوایی که تولید میکنید استقبال میکنند، اما باید مراقب باشید که هر چیزی را با تنوع زیاد و غیرمعمول تبلیغ نکنید. هدف شما این است که خود را بهعنوان یک متخصص قابلاعتماد در زمینه خود معرفی کنید.
تبلیغ محصولات غیرمرتبط باعث میشود شما فردی به نظر برسید که تنها فروشنده است و نه بیشتر که این میتواند به کسبوکار شما آسیب برساند. از سوی دیگر، محصولاتی که بهخوبی انتخاب شده و متناسب با صنعت و مخاطبان شما هستند، میتوانند برای درآمدزایی شما مناسب باشند.
اگر از قبل در یک برنامه وابسته موفق هستید، در مورد محصولات رقیب تحقیق کنید و آنها را در یک مطلب مقایسه قرار دهید. مخاطبان شما ممکن است علاقهمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مشابه باشند.
۷٫ در مورد کاستیهای محصول هم صادق باشید
فقط به مزایا و قابلیتهای محصولتان نپردازید. مردم هنگام خواندن مطلبای که فقط محصول را بهعنوان راهحل عالی توصیف میکند، شک میکنند.
جالب است بدانید که با اشاره به نقاط ضعف محصولات، اعتماد مردم را به دست میآورید. همچنین محتوای شما صادقانهتر به نظر میرسد و انتظارات را از محصولات شما واقعبینانهتر میکند. ساختن اعتماد در بلندمدت بسیار مهم است و شانس شما را برای فروش و دریافت کمیسیون افزایش میدهد.
۸٫ بر روی تبدیل موبایل تمرکز کنید
مشتریان بیش از هر زمان دیگری محصولات را بهصورت آنلاین و با استفاده از تلفنهای همراه خود خریداری میکنند. امروزه ۶۰ درصد جستجوها از طریق دستگاه تلفن همراه انجام میشود. این حجم بالای جستجو به این معنی است که تقریباً ۴۵ درصد از فروش دیجیتالی با تلفن همراه انجام میشود. انتظار میرود این میزان در سال ۲۰۲۲ به ۵۴ درصد برسد؛ بنابراین، بهینهسازی صفحات سایت یا وبلاگ برای استفاده از تلفن همراه یکی از بهترین رازهای بازاریابی همکاری در فروش است.
علاوه بر این، بین زمان بارگذاری وبسایت و نرخ تبدیل همبستگی وجود دارد. اگر کاری کنید که نسخه تلفن همراه سایت شما ۱ ثانیه سریعتر بارگیری شود، تبدیلهای فروش تا ۲۷ درصد افزایش مییابند. وبسایتهایی که در ۳٫۳ ثانیه یا کمتر بارگیری میشوند، ۲۰ درصد نرخ پرش بالاتری دارند.
بنابراین، بهینهسازی نسخه تلفن همراه وبسایت شما بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای طراحی واکنشگرا است که برای تنظیم اندازههای مختلف صفحهنمایش ساخته شده است. همیشه خودتان محتوای خود را در دستگاههای مختلف بررسی کنید.
سخن پایانی
حالا که رازهای مهم بازاریابی همکاری در فروش را میدانید، وقت آن رسیده که دستبهکار شوید. اگر هنوز در ابتدای راه هستید، اولین قدم پیدا کردن یک برنامه افیلیت مارکتینگ معتبر است که بتوانید با آن کار کنید. سپس باید با استفاده از نکاتی که در این مطلب مرور کردیم، بر روی جذب و حفظ مخاطبان بیشتر تمرکز کنید. یادتان باشد که محتوای باکیفیت و ارزشمند تنها کلید موفقیت شما در جذب و وفادارسازی مشتری است. کاری کنید که افراد به شما اعتماد کنند و دلیلی برای بازگشتن به سایت، وبلاگ یا پیج شما داشته باشند.