متخصص سئو سایت شخصی است که با اصول بهینه سازی سایت آشنا بوده و می تواند با تکنیک های اصولی باعث بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو شود.
متخصص سئو کسی است که به شما کمک می کند تا رتبه سایتتان در گوگل افزایش پیدا کند، در واقع به او مشاوره سئو می گویند. فرقی نمی کند که شما به تازگی اقدام به راه اندازی یک سایت جدید کرده باشید یا برای محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی نیاز به استراتژی دارید، در هر تمامی حالت ها، این متخصص سئو است که به شما می تواند به بهترین شکل ممکن و براساس نیاز و رتبه فعلی سایت شما، مشاوره بدهد.
فهرست
- 1 متخصص سئو seo چیست؟
- 2 دلایل استخدام متخصص سئو seo
- 3 وظایف متخصص سئو چیست؟
- 4 چرا سئو سایت را هدفمندترین روش دیجیتال مارکتینگ می دانیم؟
متخصص سئو seo چیست؟
متخصص سئو در یک جمله می توان گفت این شخص وب سایت ها را تجزیه و تحلیل می کند و آنها را بهینه سازی کرده تا در صفحات نتایج اصلی موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. متخصص سئو فقط وظیفه اش مشاوره دادن نیست، بلکه باید از تکنیک های استفاده کند که به افزایش رتبه وب سایت شما کمک کند. مهمترین نکته برای یک متخصص سئو این است که همیشه به آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل آشنا باشد. در این مقاله قصد نداریم تا وظایف یک متخصص سئو را بیان کنیم، بلکه می خواهیم بگوییم که شما چرا باید چنین متخصصی را در کنار سایت خود داشته باشید تا رتبه آن را در گوگل افزایش دهید.
این فرد در «جستجوی ارگانیک» متخصص است. نتایج جستجویی که تبلیغات نبوده و بصورت طبیعی بالا می اید. متخصص سئو میتواند یک استراتژی سئو ایجاد نموده که تجربه کاربر را بهبود بخشد و همزمان با جدیدترین الگوریتمهای موتور جستجو پیش رود.
جدا از رتبه جستجوی بالاتر، یک متخصص سئو می تواند اطمینان حاصل کند که صفحات وب شما برای عبارات جستجوی مرتبط جایگاه مناسبی را دریافت نماید.
دلایل استخدام متخصص سئو seo
1. مطمئن شدن از اینکه سایت شما براساس ساختارهای منطبق بر موتورهای جستجو طراحی شده است
زمانی که یک طراح، طرح سایت شما را ایجاد می کند کار آن تمام نشده است. بلکه او باید صبر کند تا متخصص سئو، ایرادات سئو آن را مشخص کند و به طراح بگوید که برطرف نماید. در واقع، همیشه ارتباط تنگانگی بین طراح و سئوکار وجود دارد.
اولین کار متخصص سئو در تحویل پروژه این است که ساختار سایت شما ار از نظر طراحی و نوع قرار گرفتن المان ها بررسی نماید. هر ایرادی که متخصص سئو در طراحی از دیدگاه بهینه سازی در سایت پیدا می کند را به طراح بیان می کند تا او بتواند آن ها به گونه ای که به ساختار و طرح کلی آسیبی وارد نشود، تغییر دهد.
2. در خصوص محتویات سئو و نوع نوشتن آن ها مشاوره می دهد
نوشتن محتوا برای بخش ها و مقالات سایت وظیفه متخصص سئو seo نیست بلکه فقط او می تواند به شما مشاوره بدهد و در صورتی که تمایل داشتید او به شما مترجمانی که به نوشتن مطالب براساس سئو اطلاعات دارند را معرفی می کند. همچنین او می تواند محتویات سایت و مطالب شما را بررسی کند تا مطمئن شود که تمامی محتواها مرتبط با هدف سایت و آن صفحه می باشند و تمامی اصول سئو برای نوشتن آن ها به کار رفته است.
3. بررسی تکنیک های داخلی سئو سایت
تکنیک های داخلی سئو سایت مانند متاتگ ها، معرفی به گوگل و به طور کلی سئو داخلی، از جمله وظایف متخصص سئو است. او تمامی متاتگ ها، گوگل وبمسترها، ورودی ها و غیره را بررسی می کند و اگر ایرادی نیز در آن ها مشاهده کرد، سریعا برطرف کرده و به شما در خصوص نوشتن بعضی از متاها که کاربران دسترسی به تغییر دادن آن ها دارند، مشاوره می دهد. در واقع مهمترین فعالیت یک متخصص سئو، بررسی و بهینه سازی سئو داخلی سایت است.
4. مشاوره در خصوص بک لینک ها و سئو خارجی
سئو خارجی و بک لینک ها از جمله مواردی هستند که وظیفه اصلی متخصص سئو نمی باشد ولی اصولا آن ها در قرارداد خود قرار می دهند. سئو خارجی شامل بک لینک، محتوا، تبلیغات و غیره است که او در این زمینه به مالک سایت براساس نیاز و هدف سایت بهترین مشاوره را سعی می کند بدهد. آن ها در این مورد براساس نیاز و هدف سایت و اینکه مالک سایت برای این مساله بودجه کنار گذاشته شده است، یک استراتژی کوتاه مدت می نویسند و بعد براساس بازخوردهایی که از آن می گیرند، تغییراتی را در آن لحاظ می کنند. همانطور که میدانید، استراتژی های برنامه ریزی سئو نباید بلند مدت باشد زیرا الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر است.
5. آموزش به کارمندان و اپراتور سایت
یک متخصص بهینه سازی می بایست اصول اولیه را به اپراتور وب سایت آموزش دهد تا او بتواند در ورود اطلاعات کمترین اشتباهات را داشته باشد. البته متاسفانه این مساله بارها در شرکت های مختلف مشاهده شده است و متخصص سئو باید در کنار افزایش رتبه سایت نیز به اپراتوری که مسئول قرار دادن محتوا یا تغییرات در سایت می باشد، همیشه آموزش های لازمه را بدهد. البته اصولا متخصصان سئو سعی می کنند که این تغییرات را خودشان قبول کنند زیرا می دانند که اگر اشتباهی از جانب شرکت رخ دهد، اثبات این مساله برای آن ها سخت می باشد.
پیادهسازی تکنیکهای سئو بر روی یک سایت شخصی
خب، پیشنهاد میکنیم برای شروع کار یک وب سایت راهاندازی کرده و از آن برای آزمایشات خود استفاده کنید. این کار میتواند علاوه بر افزایش سرعت، در یادگیری مفاهیم جدید از استرس شما برای دریافت نتایج معکوس J نیز، کم کند!
از مزایای دیگر آن میتوان به :
دسترسی کامل به تمامی بخشهای سایت برای ایجاد تغییرات دلخواه، آشنایی با کدهای HTML و بازاریابی محتوا اشاره کرد.
به عبارت دیگر داشتن یک وب سایت شخصی، به علت ایجاد چالشهای مختلف میتواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند.
کارآموزی در یک آژانس بازاریابی
کار در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، میتواند سرعت رشد شما را بالا برده و به شما کمک کند تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید. علت این امر حضور افرادی است که SEO را به خوبی میشناسند و میتوانند در کمترین زمان به سوالات شما پاسخ دهند.
وظایف متخصص سئو چیست؟
مسئولیتهای شغلی متخصص سئو بر اساس اینکه برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار میکند یا در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت سئوکار است یا به صورت فریلنسر برای یک مشتری کار میکند، متفاوت است. اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق پستهای متخصص سئو شامل بیشتر موارد زیر میشود:
- تدوین استراتژی سئو برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو
- تعیین اهداف قابل اندازهگیری برای نسان دادن روند پیشرفت
- تجزیه و تحلیل نتایج کمپینهای جستجوی پولی و پیدا کردن روشهایی برای بازگشت سرمایه
- مدیریت هزینههای کمپینهای سئو، حفظ بودجه، برآورد هزینه ماهانه
- همکاری با با تیم توسعه وب برای اطمینان از اجرای درست SEO در محتوای وبسایت
- همکاری با تیم تولید محتوا و بازاریابی برای اجرای درست سئو در محتوا و بازاریابی
- بهینهسازی داخلی صفحه برای بازاریابی موتورهای جستجو
- تحقیق و بهینهسازی کلمات کلیدی مرتبط و جدید
- استراتژی لینکسازی را تدوین و اجرا میکند
- تغییر معماری سایت، محتوا، لینکها و سایر عوامل برای بهبود سئو برای کلمات کلیدی هدف
- انجام روشهای سئو تکنیکال، مثل تولید و پیادهسازی نقشه سایت، نشانه گذاری و …
- بررسی گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول برای بررسی نحوه عملکرد سئو و نتایج
- گزارش عملکرد فعلی و ارائه توصیههایی برای بهینهسازی ایمپرشنها، کلیکها، تبدیلها، ترافیک ارگانیک و عملکرد کانال
چرا سئو سایت را هدفمندترین روش دیجیتال مارکتینگ می دانیم؟
وقتی فردی در یک موتور جستجو مانند گوگل، کلماتی را جستجو می کند؛ این عمل کاملا آگاهانه و در جهت رسیدن کاربر به اطلاعات، دریافت خدمات یا خرید محصولی خاص می باشد و وقتی یک کسب و کار، کلیدواژه های ترند در حوزه فعالیت خود را شناسایی نموده و به سئو سایت خود در مقابل رقبا بپردازد؛ این کاربر می تواند جزء کاربران آن سایت یا مشتریان احتمالی آن بیزینس قرار بگیرد.
- حدود 80 درصد از کاربران اینترنت، فعالیت خود را با جستجو آغاز می کنند.
- 93 درصد از کاربران وب در 3 ماه اول سال 2019 از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده اند.
- بیش از 90 درصد فقط صفحه اول نتایج موتور جستجوی گوگل را مشاهده نموده اند.
- حدود 90 درصد فقط روی نتایج طبیعی جستجو کلیک کرده اند و نه تبلیغات گوگل ادز !
- بیش از 80 درصد فقط روی چند لینک اول کلیک می کنند.
پس می توان گفت، یکی از هدفمندترین انواع بازاریابی دیجیتال؛ سئو و بهینه سازی سایت می باشد!