تیترهای جذاب تبلیغاتی و متن جذاب برای تبلیغات : یکی از راحت ترین راه ها برای افزایش سریع فروش ، استفاده از تبلیغاتی است که مخاطب را ترغیب میکنند تا با شما تماس گرفته و محصولات یا خدمات شما را بخرند و یا سفارش دهد.تیترهای تبلیغاتی جذاب مانند ویترین مغازه های خلاقانه است. هدف شما این است که راه خود را ببندید ، کاری انجام دهید ، خود را با آن وسیله تصور کنید و مجبور کنید از “آستانه روانشناختی” عبور کنید و برای خرید آن کالا وارد فروشگاه شوید.
عنوان یا تیتر ، مهمترین عامل نوشته ، تبلیغاتی است. البرت لاسکر، پدر تبلیغات مدرن جهان گفت: «عنوان ۹۰ درصد تأثیر یک آگهی محسوب میشود.»
همچنین پیشنهاد می شود مقاله وظایف شرکت های تبلیغاتی و ۴ راه برای افزایش بازدید مستقیم واقعی و طبیعی وب سایت را در کسب و کار ماگرتا بخوانید.
فهرست
- 1 ۱۶ روش تولید عناوین جذاب تبلیغاتی
- 1.1 ۱. به تصویر کشیدن نتیجه کار
- 1.2 ۲. تسریع دستیابی به نتیجه با آمار و ارقام
- 1.3 ۳. بیان نتیجه به صورت قبل از… و بعد از…
- 1.4 ۴. دادن اطلاعات مفید برای دستیابی به نتایج
- 1.5 ۵. عرضه میزان نتایج با عدد
- 1.6 ۶. گفتن داستانی از موفقیت شخصی
- 1.7 ۷. هشدار به خواننده
- 1.8 ۸. مرتبط سازی نتایج با افراد مشهور و سرشناس
- 1.9 ۹. طلبیدن مشتری به مبارزه
- 1.10 ۱۰. مقایسه نتایج خود با نتایج رقبا
- 1.11 ۱۱. تاکید بر جدید بودن
- 1.12 ۱۲. طرح یک سوال چندگزینهای
- 1.13 ۱۳. پیشنهاد فروش منحصر به فردتان
- 1.14 ۱۴. تبدیل نتیجه به سوال
- 1.15 ۱۵. زیر سوال بردن طرز فکر مشتری
- 1.16 ۱۶. ذکر واقعیتی حیرت آور و تبدیل آن به سود
- 1.17 ۱۷.تعهد و ضمانت
- 1.18 ۱۸. قول دروغ یا ادعای مبالغه آمیز ندهید
- 1.19 ۱۹. اعداد و آمار را نیز اضافه کنید
- 1.20 ۲۰. مشکلات مردم را حل کنید
- 1.21 ۲۱. کمی شوخ طبعی را چاشنی کار قرار دهید
- 2 ده معیار خوب برای تشخیص مناسب بودن عنوان تبلیغات
- 2.1 ۱. آیا شکل بندی عنوان در کل مناسب است؟
- 2.2 ۲. آیا عنوان بزرگ ترین مشکل، نگرانی یا آرزوی مشتری را مورد هدف قرار خواهد داد؟
- 2.3 ۳. آیا عنوان مشتری را مخاطب ساخته یا بسیار کلی است؟
- 2.4 ۴. آیا عنوان دقیق و ویژه است؟
- 2.5 ۵. آیا عنوان علایق شخصی خواننده را تحریک خواهد کرد؟
- 2.6 ۶. آیا از عناوین ابهام برانگیز، بامزه و فان استفاده میکنید؟
- 2.7 ۷. آیا عنوان از واژگان قدرتمند استفاده میکند؟
- 2.8 ۸. آیا عنوان باورکردنی هست؟
- 2.9 ۹. آیا عنوان کاملا شفاف و واضح هست؟
- 2.10 ۱۰. آیا برای ساخت عنوان وقت کافی اختصاص داده اید؟
۱۶ روش تولید عناوین جذاب تبلیغاتی
۱. به تصویر کشیدن نتیجه کار
مثلاً: من روشهای بازاریابی مختلفی را امتحان کردم و نتیجهای نگرفتم، تا سرانجام این روش را امتحان کردم، در هفته اول ۳۲۰ هزار تومان سود کردم.
۲. تسریع دستیابی به نتیجه با آمار و ارقام
برای مردم سرعت اهمیت زیادی دارد، در خریدهای پستی مردم ترجیح میدهند از فردی خرید کنند که کالا را زودتر بهدستشان میرساند. همچنین دوست دارند با استفاده از محصول، در کمترین زمان به نتیجه موردنظر برسند.
اگر بهترین قرصهای لاغری را بفروشید، اما زمان تاثیر آنها یک سال باشد، به احتمال زیاد شکست خواهید خورد. مثالی از عنوان مناسب: «ببینید چگونه دکتر فرضی ترس از ارتفاع شما را در پانزده دقیقه درمان میکند.»
مثلاً: روشی برای لاغری سریع، در شش هفته گذشته، هشت کیلو وزن کم کردم.
۳. بیان نتیجه به صورت قبل از… و بعد از…
مثلاً: قبل از استفاده از دستگاه بدنسازی انواع رژیمها را امتحان کردم، اما بعد از آن با تلاشی کمتر به وزن مناسب رسیدم و توانستم در یک ماه ۵ کیلو وزن کم کنم.
۴. دادن اطلاعات مفید برای دستیابی به نتایج
دادن اطلاعات رایگان و با ارزش از بهترین روشها برای جذب مخاطب است. مثال: دانلود کتاب الکترونیکی رایگان هفت قدم برای رسیدن به وزن ایدهآل.
۵. عرضه میزان نتایج با عدد
در عنوان، از مقادیر نامفهوم مانند خیلی، به مقدار قابلتوجه، سریع و … استفاده نکنید مگر آنکه آنها را با مقداری واقعی همراه سازید.
۶. گفتن داستانی از موفقیت شخصی
مغز انسان اغلب اطلاعات را بصورت تصویر و داستان ذخیره میکند. برای همین است که مردم علاقه فراوانی به داستان دارند و بسیاری از مطالب آموزشی در قالب داستان ارائه میشود.
مثلاً: چگونه توانستم در کمتر از یک ماه هزار جلد از کتابم را بفروشم.
۷. هشدار به خواننده
خانم مایا بوردو در پنجمین کنفرانس بازاریابی سخنرانی داشتند و در تحقیقاتی که بر تبلیغات عدم استفاده از دخانیات انجام داده بودند مشخص شده بود که هشدار تاثیر بسیار قویتری نسبت به ترغیب و تشویق دارد.
ولی اینگونه تبلیغات معمولا اثرگذاری کوتاهمدتی دارند و خیلی زود برای مخاطبان عادی میشوند. مثال: با تبلیغات نادرست، پول خود را دور نریزید.
۸. مرتبط سازی نتایج با افراد مشهور و سرشناس
تاثیر جمع و افراد سرشناس بر تصمیمگیریهای خرید غیرقابلانکار است. شما اگر بدانید تمامی دوستان شما از ژل موی خاصی استفاده میکنند، ترغیب میشوید همان خرید را انجام دهید.
مثلاً: وقتی دریافتم هنرپیشه معروف از ژل موی … استفاده میکند، نظرم کاملا عوض شد.
۹. طلبیدن مشتری به مبارزه
مثلاً: من با روشهای قانونی توانستم مالیات خود را به نصف کاهش دهم، شما چطور؟
۱۰. مقایسه نتایج خود با نتایج رقبا
مثلاً: یک سایت معمولی در ماه بهطور متوسط ۴۸ هزارتومان درآمد کسب میکند. درآمد اعضای سایت ما، ۲۳۰هزار تومان در ماه است. آیا میخواهید دلیل آنرا بدانید؟
۱۱. تاکید بر جدید بودن
مردم بهدنبال چیزهای قدیمی و تکراری نیستند. آنها بهدنبال موارد جدید هستند. برای واضحتر شدن مطلب لطفا این دو عنوان را باهم مقایسه کنید:
- روشی برای افزایش حافظه در ۳ روز
- روشی کاملا جدید برای افزایش حافظه در ۳ روز
تاثیر عنوان دوم بسیار بیشتر از عنوان اول است، زیرا در عنوان دوم بر جدید بودن تاکید شده است.
کلماتی که مؤثرند | |
خوب | بهتر |
برنج قد بلند فوری | برنج قد بلند ۵ دقیقهای |
چند قاشق اضافه کنید | سه قاشق مرباخوری اضافه کنید |
همراه با تصویر | با ۴۲ تصویر |
حاوی مقدار زیادی مغز آجیل | حاوی ۶۴ مغز مختلف |
۱۲. طرح یک سوال چندگزینهای
مردم علاقه فراوانی به سوالات چندگزینهای و حل مساله، جدول و موارد مشابه دارند. بنابراین اگر در عنوان از این موارد استفاده کنید معمولا جذابیت تبلیغ بیشتر میشود و توجه را بهخود جلب میکند.
مثلاً : آیا شما هم در خرید خانه این اشتباهات را تکرار میکنید؟
۱۳. پیشنهاد فروش منحصر به فردتان
مثلاً: دوره آموزش شنا، در سه هفته با فیلم آموزشی رایگان
۱۴. تبدیل نتیجه به سوال
مثلاً: آیا میخواهید در سه ماه به مکالمه با افراد انگلیسی زبان بپردازید؟
۱۵. زیر سوال بردن طرز فکر مشتری
البته این روش همیشه کارساز نیست و باید با احتیاط استفاده شود، زیرا مردم معمولا علاقهای به تغییر دیدگاه خود درباره یک محصول ندارند.
مثلاً : مشکل بسیاری از کارآفرینان نداشتن سرمایه نیست، بلکه نداشتن پشتکار کافی است.
۱۶. ذکر واقعیتی حیرت آور و تبدیل آن به سود
مثلاً: یک عروسک هزار تومانی با قیمت هفتادهزار تومان بهفروش رسید. مثال۲: میز کارم را مرتب کردم، روزی ۴۵ دقیقه وقت بیشتر داشتم!
همچنین بخوانید در : چگونه ایده های تولید محتوا داشته باشیم هنگامی که مغزمان هنگ میکند !
۵ روش پیشنهادی جدیدتر در عنوان نویسی در تبلیغات :
۱۷.تعهد و ضمانت
مشارکت دقیق مخاطبان در تبلیغات کلیکی اعتماد به محصول یا خدمات شما را افزایش می دهد ، که می تواند انگیزه ای قوی برای مصرف کنندگان باشد ، به ویژه اگر تجارت شما در یک بازار شلوغ و رقابتی فعالیت کند.
اگر می توانید تعهداتی مانند حمل و نقل رایگان یا ضمانت برگشت وجه را در عنوان تبلیغ خود بگنجانید ، حتماً آن را به متن تبلیغ خود اضافه کنید. بخاطر داشته باشید که اگر تصمیم دارید به عنوان تبلیغ خود متعهد شوید ، باید بتوانید این کار را انجام دهید. در صورت عدم موفقیت ، صدمات جبران ناپذیری به برند و اعتبار شما وارد می کند.
۱۸. قول دروغ یا ادعای مبالغه آمیز ندهید
طرح ادعاهای دروغ و با صدای بلند می تواند به سرعت باعث شود مخاطبان تبلیغ شما را رد کنند. اگر در عنوان آگهی خود ادعا کردید ، حتماً آن را در متن آگهی یا صفحه اصلی خود یا هر دو با داده های واقعی یا بازخورد مشتری یا شواهد دیگر آزمایش کنید.
به عنوان مثال ، بهترین مکان برای فروش چیزی ادعایی است که به راحتی قابل تأیید نیست. طبق کدام منبع این سایت بهترین سایت فروش است؟
تأیید این ادعا نه تنها غیرممکن است ، بلکه فضای ارزشمندی را که می توانست برای معرفی چیز خاصی به این تجارت استفاده شود ، هدر داده اید.
عمل نکردن به وعده ها سریعترین راه برای رسیدن به برند شرکت و از دست دادن مشتریان بالقوه است.
۱۹. اعداد و آمار را نیز اضافه کنید
برخی از کاربران به شواهد و آمارهای تجربی پاسخ بهتری می دهند. تعداد کمی از داده ها سرنخی برای اعتماد هستند و می توانند بذر اعتماد را در ذهن مردم بکارند.
پرسش کنید
تعامل کاربر نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارد. یکی از راه های توجه این است که سوالی را در عنوان تبلیغ خود مطرح کنید. یک سوال توجه مشتریان را به خود جلب می کند و آنها احتمالاً علاقه مند به دانستن پاسخ هستند. عنوان تبلیغاتی جذاب
۲۰. مشکلات مردم را حل کنید
به گفته بسیاری از کارشناسان ، یک نکته بسیار مهم هنگام نوشتن یک عنوان جذاب تبلیغاتی ، پرداختن به مضامین عنوان است که سعی در حل مشکلات مردم دارد. مردم نمی خواهند چیزی بخرند ، آنها می خواهند مشکل خود را حل کنند.
عناوینی که باعث می شوند بیننده احساس کند محصول یا خدمات شما این کار را انجام می دهد بسیار در دسترس تر هستند.
۲۱. کمی شوخ طبعی را چاشنی کار قرار دهید
بیشتر اوقات ، تبلیغ کنندگان توجه زیادی به تبلیغات رقبای خود دارند ، اما متأسفانه ، مشتریان به این مشکل توجه نمی کنند. آنچه آنها می بینند بسیاری از تبلیغات مشابه است.
ضروری است که تبلیغ شما با رقبای شما متفاوت باشد. طنز یک روش عالی برای انجام این کار است ، اما آنچه ممکن است برای یک شخص خنده دار باشد ممکن است برای شخص دیگری توهین آمیز باشد.
بنابراین اگر تصمیم دارید این کار را انجام دهید ، حتماً از تست A / استفاده کنید تا مطمئن شوید دیگران طنز متن شما را درک می کنند. موضوع آزمون A / چیست؟ اصول این آزمون را به شما می آموزد.
توجه: اشکالی ندارد کمی با مسابقه شوخی کنید ، اما مراقب نحوه انجام این کار باشید. اتهامات و اتهامات بلند و دروغ می تواند شما را در معرض بدنامی یا نارضایتی قرار دهد.
ده معیار خوب برای تشخیص مناسب بودن عنوان تبلیغات
۱. آیا شکل بندی عنوان در کل مناسب است؟
منظور از شکلبندی همان ظاهر گرافیکی عنوان است. از فونتهای بزرگ استفاده کنید و سعی کنید عنوان یک خط را پر کند. از رنگهای معکوس استفاده نکنید. متن سفید را بر زمینه مشکی قرار ندهید. البته، بسیاری از سازندگان تبلیغات برای جلبتوجه اینکار را انجام میدهند، اما سالها بررسی نشان داده که اینکار میزان پاسخ به آگهی را کمتر میکند.
۲. آیا عنوان بزرگ ترین مشکل، نگرانی یا آرزوی مشتری را مورد هدف قرار خواهد داد؟
عنوان نباید خستهکننده، کلیشهای، گیجکننده یا خودمحور باشد. یکی از نامناسبترین عناوین، نوشتن نام شرکت یا کسبوکار بهجای عنوان است. بهیاد داشته باشید که هدف اصلی عنوان ایجاد جلبتوجه است تا مخاطب را به خواندن ادامه تبلیغ ترغیب کند. اغلب آگهیهای مجلهها نام کسبوکار خود را در محل عنوان قرار میدهند و درصد بالایی از خوانندگان را از دست میدهند.
در بررسی که بر ۳۰۰ آگهی مجلههای ایرانی انجام دادم، مشخص شد که در ۷۱ درصد آگهیهای مجلههای ایرانی، بهجای عنوان نام کسبوکار نوشته شده است.
۳. آیا عنوان مشتری را مخاطب ساخته یا بسیار کلی است؟
سعی کنید با عنوان بازار هدف موردنظر خود را جدا کنید، همانطور که در یک جمعیت با صدا زدن دوست خود، او را از دیگران جدا میکنید. در خواننده این احساس را ایجاد کنید که تبلیغ دقیقا برای او نوشته شده است.
بهعنوان مثال: چگونه هر مرد ۵۰ تا ۶۵ ساله میتواند از این روش جدید برای بهبود کمردرد خود استفاده کند؟
۴. آیا عنوان دقیق و ویژه است؟
دقیق بودن عنوان باعث اعتبار آن میشود. مردم آنقدر دروغ شنیدهاند که به تبلیغات کاملا بدبین هستند و ادعایی جدید را بهسختی باور میکنند.
فردی بهنام ست گادین کتابی با نام «تمامی بازاریابان دروغگو هستند» نوشته است و در آن توضیح میدهد که پیشفرض بسیاری از خریداران آن است که فروشنده دروغگو است. اگر به کلیگویی و ادعاهای بزرگ بپردازیم، به خریدار کمک میکنیم تا از خرید انصراف شود.
عنوانی مانند «یک فرصت استثنایی» بسیار کلی است و گروه خاصی را مورد هدف قرار نمیدهد.
۵. آیا عنوان علایق شخصی خواننده را تحریک خواهد کرد؟
تمام چیزی که خواننده به آن فکر میکند آن است که آگهی چه سودی برایش دارد. خوانندگان به سابقه کاری، نام شرکت شما و چیزهای دیگر اهمیت نمیدهند، مگر آنکه احساس کنند در تبلیغ شما سودی برای آنها وجود دارد. آنها میخواهند بدانند که اگر محصول شما را بخرند چه چیزی را بهدست میآورند. مردم بهدنبال علایق، عشق، غرور، تحسین و زیبایی هستند. یکی از این موارد را مورد هدف قرار دهید.
۶. آیا از عناوین ابهام برانگیز، بامزه و فان استفاده میکنید؟
اگر اینطور است، عنوان را عوض کنید. بسیاری از مردم فکر میکنند تبلیغات خوب باید مردم را بخنداند و یا هوشمندی طراح آن را به نمایش بگذارد. تبلیغات رادیویی عملا به لطیفههای بیمزه تبدیل شدهاند.
عناوینی مانند «زنگها چه کسی را صدا میکنند؟» شاید جالب باشد، اما باعث فروش بیشتر نمیشود. عنوانی باعث فروش میشود که احساسات افراد را برانگیزاند و در آنها انتظار دستیابی به محصول را ایجاد کند. یادتان نرود، هدف از تبلیغات فروش بیشتر است. عنوانی مانند «گامی دیگر در ارتقای صنعت» از عناوین نامناسب و مبهم است.
۷. آیا عنوان از واژگان قدرتمند استفاده میکند؟
واژههای قدرتمند در عنوان تبلیغات باعث افزایش فروش میشوند. سعی کنید حداقل یک واژه قدرتمند در عنوان خود استفاده کنید. واژههای قدرتمند باعث جلبتوجه میشوند و احتمال خوانده شدن آگهی و همچنین فروش را افزایش میدهند.
۸. آیا عنوان باورکردنی هست؟
ادعاهایی که خواننده را عصبی میکند، باعث از بین رفتن فروش میشود. شخصی ادعا داشت میتواند درآمد هر حسابدار را در مدت سی روز سه برابر کند. این ادعا باورکردنی نیست. اگر ادعاهایی این چنین دارید، آن را در عنوان جای ندهید، بلکه در بخش نظرات مشتریان بنویسید.
۹. آیا عنوان کاملا شفاف و واضح هست؟
اگر از عناوین گیجکننده و ابهامبرانگیز استفاده کنید، بخشی از خوانندگان را از دست خواهید داد. عنوان باید به سادگی و به راحتی خواننده را به ادامه آگهی هدایت کند و جای حدس و گمان باقی نگذارد.
به عنوان مثال، عنوان «یک لحظه استثنایی» مشخص نمیکند آگهی در مورد چیست. این آگهی یک عطر بود که در مجلهای چاپ شده بود. البته هدف این تبلیغ افزایش فروش نبود، بلکه برندسازی موردنظر سازنده بود.
۱۰. آیا برای ساخت عنوان وقت کافی اختصاص داده اید؟
معمولا انتخاب عنوان تبلیغات به وقت زیادی نیاز دارد و به اندازه تمامی بخشهای دیگر آگهی اهمیت دارد. بسیاری از سازندگان تبلیغات خود را مقید میسازند که مثلا حداقل ۱۰۰ عنوان بنویسند و سپس یکی از آنها را انتخاب کنند. یادتان باشد اگر عنوان مناسب نباشد، فرقی نمیکند بقیه آگهی چگونه باشد.
امیدواریم این مقاله عنوان نویسی جذاب در تبلیغات بهره کافی را برده باشید. آیا شما هم ایده تبلیغاتی ای دارید؟ برایمان در قسمت دیدگاه بیان کنید ! 🙂